.

wtorek, 8 lutego 2011

Cool Edit pro2 – czyli profesjonalny program do nagrywek


Jeśli zaczynacie swoja przygode z rapem, to pewnie na początku zastanawiacie się na czym zarejestrować to co macie do przekazania.
Cool edit pro zwany także `CEP`em, to chyba najpopularniejszy edytor audio używany przez większość raperów.
Ilość ścieżek w tym programie jest nieograniczona, po za tym pełna obsługa wtyczek VST czyni ten program na prawde profesjonalnym narzędziem do rejestracji jak i edycji wokalu.
Obsługa tego edytora jest dość łatwa, chociaż osobą, które pierwszy raz maja z tym programem do czynienia, może wydać się dość trudny w obsłudze.

Program posiada dużo wbudowanych efektów jak np;
- delay
- echo
- reverb
- chorus
a także kompresor, korektor graficzny oraz noise reduction o którym będe jeszcze pisał.

Czyli co tu dużo mówić odpalacie program, wrzucacie na pierwszy track jakiś bit, na drugim tracku wciskacie record i nagrywacie.

Szczegółową instrukcje znajdziecie w kolejnych wpisach.

14 komentarzy:

  1. "profesjonalny program do nagrywek" ? bez jaj. uproszczona wersja dawa.
    cubase
    logic
    samplitude
    pro tools

    tyle w temacie

    OdpowiedzUsuń
  2. cool edit to nie DAW więc niema co porównywać. Jak na program moim zdaniem jest najlepszy. W wielu profesjonalnych studiach korzystają z cool edit.

    OdpowiedzUsuń
  3. siemanko. nagrałem kawałek na cool edit pro. Zrobiłem mix tak jak tu opisałeś. No i chciałem na fl studio podłożyć te wokale pod beat 1 refren i zwrotka były ok ale jak chciałem ten refren przełożyć żeby był tez po pierwszej zwrotce to nie pasowało pod beat a w cool edit pro jak podłożyłem to pasowało tylko że jest problem. W cool edit pro nie da sie skleić tego wszystkiego w jeden kawałek a jak sie da to nie wiem jak więc chciałbym żebyś mi powiedział jeśli wiesz . Z góry dziękuje PEACE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. save mixdown as i tyle 5 ! pozdrawiam

      Usuń
  4. Siemanko duch. Nagałem niedawno kawałek. Zrobiłem miks jak tam pisałes tylko że jak chciałem później wokal podłożyć pod beat to było coś nie tak a mianowicie to 1 refren i 1 zwrotka pasowała ale jak chciałem ten sam refren podłożyć tak żeby był tez po 1 zwrotce to nie pasowało z beatem ale spróbowałem to wszystko podłożyć w cool edit pro no i wszystko było git tylko że nie wiem co mam zrobić żeby zapisało sie to jako jeden kawałek prosze o pomoc. Z góry dzieki Peace!

    OdpowiedzUsuń
  5. CZELOŁ mam problem w cool edit pro 2 nie wiem jak eksportować nagrany kawałek na mp3 PROSZE O POMOC.

    OdpowiedzUsuń
  6. na głównym okninie klikacie chłopaki File -> Save mixdown as i wybieracie w ustawieniach zapisu mp3. tyle na temat pozdro

    OdpowiedzUsuń
  7. CEP to zabytek,teraz każdy nagrywa w AA.

    OdpowiedzUsuń
  8. jak slyszec swoj wokal w sluchawkach, podczas nagrywania.., w sensie jak to ustawic?? pozdro

    OdpowiedzUsuń
  9. ej chyba jestem tepa dzida , ale mam problem. Mianowicie jak dodać drugi patern ? Wbijam beat i jak wciskam NAGRAJ to nagrywa kosztem beatu. PISJOU

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz dwie możliwości, odsłuch software lub hardware.
    Odsłuch hardware posiadają dobre interfejsy, a software wszystkie interfejsy i karty.
    Jeśli masz odsłuch hardware (bezpośredni, bez ingerencji softu komputera) to będziesz się dobrze słyszał i bez żadnych opóźnień.
    W przypadku odsłuch z programu (software), będziesz się słyszał zawsze z pewnym opóźnieniem.
    W przypadku dobrych kart i interfejsów uzyskach dobry czas - około 10ms, i nie usłyszysz żadnych opóźnień.
    Jeśli będziesz miał słaby sprzęt, to latencja będzie znaczna i będziesz słyszał wokal wychodzący z opóźnieniem, a tak nagrywać się nie da, ponieważ będziesz się ciągle gubił.
    Polecam Focusrite Scarlett 2i2 ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie można pobrać ten program i ile będzie kosztował bo chcę prawdziwy z licencją, a nie żaden piracki program.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...